poniedziałek, 15 października 2012

Jabłka w cieście (pieczone)

Zainspirowałam się tym przepisem z WŻ.



Jabłka pieczone w cieście:


1 margaryna do pieczenia lub masło (dałam ok.200g)
300g serka homogenizowanego waniliowego (dałam 2 serki po 175 g)
3 szkl. mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki cukru waniliowego
6 jabłek( lub więcej- w zależności od wielkości blaszki do pieczenia, jabłka nie powinny być słodkie)
cynamon
rodzynki
Lukier: 3 łyżki śmietany kwaśnej+szkl.cukru pudru (pominęłam, gdyż akurat nie miałam c.pudru)


 Z margaryny, serka,mąki, cukru waniliowego i proszku zagnieść ciasto, podzielić je na pół i schłodzić w lodówce. Jabłka obrać, przekroić na połówki, wydrążyć gniazda nasienne. Ciasto rozwałkować. Jedną cześć położyć na dno formy,  ułożyć jabłka wydrążeniem do dołu (rodzynki maja być w wydrążeniu). Jabłka posypać cynamonem i przykryć drugą  częścią ciasta. Piec w piekarniku na złoty kolor.
Lukier: śmietanę i cukier zagotować na małym ogniu.
Ciasto ostudzić,  polać lukrem. Pokroić tak, żeby w każdym kawałku był jedna połówka jabłka. 


Polecam, gdyż ciasto jest łatwe, atrakcyjne w wyglądzie i przypomina tradycyjne kruche ciasto. Najlepsze jest na drugi dzień, na początku wydawało mi się suche i przypominało mi nieco warstwowe francuskie ciasto. Czyż nie wyglądają apetycznie? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz