poniedziałek, 1 października 2012

Ciasto Amerykańskie

W sobotę upiekłam ciasto Amerykańskie, które znalazłam jakiś czas temu na WZ: Inspiracja
Ciasto jest idealne na jesień, pełne soczystych jabłek, chrupiących orzechów i aromatycznego cynamonu...
Przepis jest dość niecodzienny, przygotowanie tego smakołyku zajmuje mało czasu- wystarczy odstawić miskę ze składnikami na pół godziny i wymieszać!
Największą zaletą ciasta amerykańskiego jest jego konsystencja- ciasto jest wilgotne, nieco przypomina mi brownie...



Ciasto Amerykańskie:

3-4 jabłka
150 g orzechów włoskich (można też dać trochę rodzynek)
15 g cynamonu
1 szklanka cukru
2 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
2 łyżki kakao
2 jajka
pół szklanki mleka
pół szklanki oleju

*1 szklanka = 220 ml


Jabłka obrać i pokroić w kostkę. Przełożyć do miski. Na jabłka w podanej kolejności wykładać pozostałe składniki. Odstawić na pół godziny, a następnie delikatnie wymieszać. Przełożyć do średniej wielkości formy wysmarowanej masłem i posypanej tartą bułką. Piec ok. 40 min w 200 stopniach.(Piekłam ok. godziny)


1 komentarz: